Sidor

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?
Köp boken! Klicka på bilden!

onsdag 5 september 2012

Helst

Jag är hur som helst en flicka. Men vad som helst kanske kan hända? Helst, helst, helst, helst, helst. Helst av allt vill jag bli en pojke. Helst, helst, helst. Så jag gör en tjejig grej. Jag drar de vita bladen av en prästkrage. Helst, helst, helst. Nej. Det blir nej. Man får inte bli en pojke. Det har mamma sagt. Flickor är flickor och pojkar är pojkar men jag har sett i en tidning. Att man kan operera. Helst, helst, helst, helst. Men jag har en bild i min hemliga bok. Den har jag också hittat i en tidning. Hur som helst, den är världens finaste. Kameran kommer snett uppifrån och han är hälften han och hälften hon. Allra, allra helstast vill jag vara så. Operera? Man kan väl inte operera på själen?

(Utmaning: skriv om en förhoppning)

8 kommentarer:

  1. Härlig text med oväntat slut. En text som väcker många tankar.

    SvaraRadera
  2. Ömt skrivet om en flicka med djupa tankar.

    SvaraRadera
  3. Mycket fint skildrat. Gillar upprepning med helst och ordet helstast

    SvaraRadera
  4. Inte någon lätt fråga. Bra skrivet.

    SvaraRadera
  5. Ja tankeväckande och fint fint.

    SvaraRadera
  6. Ännu en gång har du skapat en text som får mig att tänka "jaha, så kan livet också vara för någon här på jorden". Själv har jag ingen aning om det är just precis så, men det känns väldigt trovärdigt.

    SvaraRadera