Sidor

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?

GILLAR DU DET DU LÄSER HÄR?
Köp boken! Klicka på bilden!

tisdag 14 juli 2015

Dagens moraliska stycke

Vad jag har emot dig är att du smiter emellan mig och livet. Där står du och låtsas vara jag. Du stjäl mina bästa skämt och ljuger för mig om tillvarons natur. Du är en arg barnhäxa. Egentligen är det väl synd om dig också men det skiter jag i, för du stänger mig inne i ett fängelse och gör mig och världen solkig och utan medkänsla. Men hur blir jag av med dig om jag är en arg barnhäxa själv? Jag speglar mig i dig, mitt Ego, och ser mig själv, mitt Ego. Någon klok människa sa att det är bortkastat och till och med farligt att ”göra sig av med” sitt Ego men att hela grejen är att sluta identifiera sig med det. Med dig. Här står jag och drunknar i dina otydliga ögon och undrar ”hur”?

(Utmaning: ”Påträngande”)

2 kommentarer: